Long time no see»

Er lenge siden jeg har skrevet noe særlig her inne…

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne 🙂

Jula kansje??

Min jul har vært veldig rar for min del. Første jula uten noen av ungene. Birger Andrè reiste opp til sin far i Kirkenes 22 desember. Flyet gikk kl 06.30… Ble en del snørr å tårer på oss begge to før han gikk ombord i flyet… Huff e tungt det der.. Jeg og Tuva som fulgte han på flyplassen. Etter på kjørte vi hjem og slappet av litt. Petter hentet Tuva kl 11.00 ca. Ho å begynnte å grine å ikke hadde lyst å dra.. Det skjærer i hjertet mitt hver gang ho  griner når ho skal dra fra meg. Vet ho har det fint hos sin far. Men når hun ikke har lyst å dra til han og jeg må tvinge henne til å dra, føler jeg med som en ekstremt dårlig mor 😦

Jeg begynnte i ny jobb i oktober 🙂 Jobber på Kristiansand & Søgne dyreklinikk. Er en helt topp jobb for meg. Jeg STOR trives der. Men er pr dags dato bare 30- 50% stilling ca.  Håper det blir 100% etter hvert…  🙂 Dem har masse spennende prosjekter på gang der så jeg krysser fingre å tær for det… For jeg sliter max etter det NAV styret, der eksen flyttet adresse på Tuva.  Tapte 120 tusen på det, pluss at jeg ikke har fått noe fra Bageriet enda å det er ca 37 tusen kr. Om jeg ikke vinner en stor gevinst i lotto i løpet av kort tid så mister jeg hus og hjem 😦  What should I do then?? Jo har pratet litt med mamma og pappa. Dem kan ikke hjelpe meg mere. Så da er det kun 1-alternativ igjen å det er å flytte opp til Kirkenes. 😦 det er like dyrt å leie her nede som å eie.) Har virkelig ikke lyst men må jeg så må jeg…  Da blir jeg i hvertfall 4 år der oppe, til Birger Andrè er ferdig med skolen evt ferdig med yrke skolen å… Litt lettere å få hjelp med familien rundt seg 🙂  Så er veldig i tenke boksen om dagen og det merker helsa mi 😦 Har vært innlagt på sykhuset siden lørdag å kom hjem i går. Legene mener jeg har hatt ett lite drypp å det kommer over for mange bekymringer og at kroppen er sliten. Har noen utrolige gode venner som har stilt opp for meg. E kjempe glad i dem ❤  Har vært 2 turbulente år for meg. Mye styr med bruddet med eksen…!! Håper det kan roe seg snart. Er ganske bitter på han og vet ikke om jeg noen gang kan klare å ha ett normalt forhold på vennskapelig plan med han. Han har gjort meg alt for mye vondt til det. !!!

Jula jobbet jeg for det meste hele tiden. Så dem som hadde unger skulle få ha fri å være hjemme med ungene sine. Jeg orket ikke pynte så mye til jul i år som jeg bruker ellers. Orket ikke å pynte bare til meg selv.. Pyntet litt i adventstiden så det var litt kos her når jeg hadde ungene 🙂 Tuva fikk komme til meg på lillejulaften og være her til kl 12.00 på julaften. Vi koset oss med julestrømpe, julefrokost og askepott. Steinar var å her å spiste julefrokost å så askepott med oss 🙂 Når Tuva dro stelte jeg meg og dro i kirka kl 16.00 Når kirka var ferdig kjørte jeg hjem å hentet hundene og kjørte ned på Hølle stranda å gikk en lang tur med hundene. Var ganske så kaldt ute. Etter på kjørte jeg rundt i Søgne å så på julepyntete hus og så inngjennom vinduene når jeg kjørte forbi at det var pyntete jule middags bord.. Savnet familien min veldig da.. Og ikke minst ungene… Var en følelses laddet julaften for meg.. 😦  Etter kjøre turen var det hjem å lage en enkel jule middag… Se bildene:

Når jeg å Tuva kjørte fra flyplassen fikk vi med oss måne formørkelsen 🙂

Se her:

Julemorgen 🙂

Sånn da var jeg klar for å å i kirka…

Bilde av den fine hoved kirka i Søgne..

Litt fra turen med hundene og julemiddagen min 🙂

Her er uten for hos meg, pyntet litt til jul ute å 🙂

Her er bilde av en seilbåt som lå nede i Høllen i Jula.

Du ser bare lysene på masten på lang vei..

Julestemining i Høllen.

Det var litt oppdateringer…

Kansje jeg legger inn litt mere senere i kveld.  Er jo ingen jul uten Nisse streker ;)hehe  Bilder fra julebaksten vi hadde på jobben til Steinar.  For å ikke snakke om julebordet med syforeninga & co hehe Og kansje noen bilder fra da Tuva ble skrevet inn på skolen og fra santa lucia feiringen i barnehagen. Samt Halloween feiringen vår 🙂

Ha en fin kveld..

Klem fra familien Mortensen 🙂

4 kommentarer (+add yours?)

  1. mamma
    Jan 19, 2011 @ 22:23:41

    Heia jenta mi.
    Ingen blir vel mere glad enn oss, hvis dere flytter hjem. Her er flere butikksjef jobber ledige. Jeg vet også at du vil få tilbake den gamle jobben din. De vil ønske deg velkommen med åpne armer. Når det gjelder hus, så har jo Kristin og dem en ledig leilighet. Dessuten er det mange ledige leiligheter i avisa. Det er bare å begynne å pakke.:-)) He, he.

  2. mamma
    Jan 19, 2011 @ 22:26:47

    Glemte å si at her er flere ledige lokaler, hvis du vil begynne med noe for deg selv igjen. Vi kommer fort ned og hjelper deg med pakkinga.

  3. sogneheden
    Jan 19, 2011 @ 22:59:26

    Ja vet det er mange muligheter der oppe 🙂
    Bare kjipt å rive opp ungene, for at jeg sliter økonomisk. Men må jeg så må jeg. Vinner jeg ikke i lotto eller en prins kommer å redder meg så er det desverre ikke annen utvei 😦 Henger jo «bare» ca 150tusen etter med regninger pgr av at jeg mistet pengene fra nav i sommer og litt skyldes jo å konkursen på bageriet 😦 Huff det skal ikke være lett det her 😦 Har jo virkelig ikke lyst å flytte fra alle vennene mine. Men er jo så dyrt å skulle leie her nede… Så har jo ikke så mange valg egentlig 😦 Snufs..

  4. mamma
    Jan 20, 2011 @ 08:21:35

    Vi får krysse alt vi har å krysse for at det skal gå bra for deg og ungene.
    Bestefar pleide å si » Det er motbakkene som gjør deg sterk» og «når du er helt nede, er det bare en vei, og det er oppover»
    Klem

Legg igjen en kommentar

